SuperSu 2.14 versiyonu , Root yapma ve PlayStore uygulaması


Root nedir?
kelime anlamı kök dür. Kök dosyalarına erişim sağlar. Tıpkı windows ta system dosyalarına erişim sağladımız gibi...
Normalde dosyaları read etme imkanı sadece okuma . görme imkanı varken write yetkesi yazma ve değiştirme yetkisi Yetkili kullanıcı, super user tarafından (windowstaki admin) alınmış olur...

Yani kök lü değşiklik yapabilmemize imkan tanır.

SuperSu nedir?

Bu root erişiminin kontrolünü sağlayan ve çeşitli gelişticilerin çıkardığı aplikasyondur.

Mesela chainfire; çeşitli root gerektiren uygulamalar çıkarmıştır;
 mobile odin,
 cf.lumen, 
dslr controller, 
performance monitor, 
tethering uygulamaları (android 2.1-2.2 lerde usb,bt,wifi ile ağ paylaşımı yoktu, bu uygulamalar kullanılırdı)

Neden root gerekir?
izin almak için tabii ki örneğin bi uygulama cpu frekansını kontrol etmek ister, gerekirse frekansı düşürecek gerekirse iki çekirdeği uyku moduna alacak vs. bu tarz örneği çok...

İlk Root um ve İlk root uygulamam :)

ilk android telefonum Samsung Galaxy i7500 dü ve halen drakaz ın cyanogenmod rom unu kullanmaktayım.

ilk root yaptığımda kullandığım ilk uygulama SetCPU olmuştu.


Root izni ile bu uygulama 528 mhz lik max hızını oc ile 720mhz e çıkartıp stabil kullanıyorum

işlemcisi arm v6 ve gözüken ram i ise 94 mb :/

 samsung un eline yüzüne bulaştırdığı güncelleme veremediği ayıplı malı :/
Resmi güncellemesi de şaka gibi android 1.5 ten 1.6 ya :D


o zaman ki superuser uygulaması da sürekli binary güncellemesi gerektirirdi :)


Ram i sıkıntılı da olsa emektar telefonum ve bana çok şey öğretti, 8 gb dahili hafıza var ama çalıştırabildiği uygulamalara göre çok fazla ayrıca kamerası da çok iyi 5.0 mp flashlı :D


Root yapmak için indireceğiniz zip dosyası

UPDATE-SuperSU-v2.14.zip

Gelişmiş bir recovery ile flashlamalısınız(twrp,cwm)

Root uygulamasını play store dan güncelleyebilirsiniz ya pro versiyonunu da alabilirsiniz
SuperSU Pro

SuperSU

Bahsetmiş olduğum ilk kullandığım root uygulaması (alternatif)


--Superuser (chainsDD)


--superuser cwm (clockworkmod)



Ekran görüntüleri ;


                            


                            


                              

 
                                       





Bunlar da extralar 






1- ziraat bankası bile uyarıyor sorumluluk sizin diye :)

2- One A0001 eskimişmiş pehhh :P sadece cihaz adını çekebiliyor bu tuzaklara düşmeyin ha, hemen uygulamalar iner felan filan inter milan :D

3- Adaway yine root gerektiren reklam engelleyici bir app, bunun da alternatifleri çok ama sahteleri daha daha çok... reklam engellesin derken daha çok reklam bulaşmasın :D

4- chainfire ın cf.lumen uygulaması : ışık sensörünü kullanır (root gerektirir)




Bu blogdaki popüler yayınlar

TEAM WİN RECOVERY PROJECT (TWRP) GELİŞMİŞ RECOVERY !!! ve ROOT YAPMA

Raspberry Pi Zero W + Lisanslı kutu ve kapaklar Türkiye de !!! Turkish Interview :)